Sarjast suuri
sõnameistreid: “Kalapüügist igavam tegevus on vaid valge seina vahtimine.”
Kadri Talvistu “Kogutud teosed”, köide 1, lehekülg 78. Just Kadri oli see, kes
soovis kolme tunni asemel terve päeva pikkust kalaretke, ehkki Ain püüdis teda
hoiatada, et tal võib igav hakata. “Aga ma ei ole kunagi varem kalal käinud ja
siis on äkki rohkem lootust kala saada,” kõlas vastus.
Kadri toidab kalu. Kirjade järgi oli see siis
mõeldud kalastamisena, aga väike murekoht oli see, et kalad ei saanud seekord
üritusel osaleda. Siiski ei pidanud nad paljuks konksu otsast kalmaaritükid ära
süüa ja siis oma teed ujuda. See tõestab veelkord, et kalad on seksistlikud
šovinistid, justkui teades, mis soost inimene õnge teises otsas istub...
... sest Aini õnge haugati õige mitu korda.
Päeva peale kogunes siiski vaid neli rohesilmset riffielukat, suurim neist
umbes poolekilone või veidi enam.
Long-tail paat. Erinevalt Tai pikksabadest käib saba ehk
pikk võll ühes sõukruviga vette ahtri kõrvalt, suurematel alusel on mootoreid
kaks ning puudub umbses meetrine pooleldi taevasse suunatud vöörtääv (emapuu
pikendus) värviliste lintidega. Sama on aga see, et suuremaid aluseid tõukab
siingi edasi tekile kinnitatud automootor, väiksematel on eraldi
paadimootorid.
Mungad ja noviitsid saabuvad Bamboo Islandile,
oma proviant kenasti kaasas.
Vesi paistab kenasti läbi küll, kuid rannaliiv
on erinevalt Tai samanimelisest saarest kollane.
Variante saarelt lahkumiseks – purjeparv.
Kõrvalpõikena tuleb öelda, et Kadril on vähemalt
kaks nõrkust. Üht neist kohtab ta tavaliselt randades ehk ...
... merikarpe ei ole kunagi liiga palju. Siin
mõtleb Kadri, kust saada uus purk, kuna üks 1,5-liitrine on juba pilgeni karpe
täis. Merikarbid ei olegi enam nii kerged, kui neist purk täis toppida.
Ja teine Kadri nõrkus: riided ning Eestis ka
jalanõud. Piisab tal vaid mõnda eelnimetatud kauplust märgata, kui
kaubaartiklid hakkavad temaga kõnelema: “Osta mind! Või vähemalt vaata meid kõiki
läbi ja proovi pooli selga!” Sihanoukville turu väisamine võib seetõttu
kujuneda üsna pikaajaliseks. Huvitav, kas fotol paremal alanurgas põrmus
lömitav poiss valis Kadri oma jumalaks või mida ta üleüldse seal maas
teeb?
Sihanoukville’i Otrese ranna lähistelt
avastasime pooljuhuslikult midagi kloostrikooli sarnast, kenasti müütiliste
madude nagade kaitse all.
Pagoodi seintele ja lakke vaba pinda nagu jäetud
ei ole.
Harukordne võimalus uudistada templit ilma
turistihordideta.
Pika patsiga apšara.
Khmeeri variant karüatiidist – katusekarniisi
toetav riietatud tütarlapse kuju.
Tiigriaasta. Aastakäikude kuldsed kujud kenasti
ringis.
Hiiglaslike punaste sipelgate kiirtee kulgeb
läbi draakoniaasta lõugade.
Kloostrikool pole naljaasi: laisad ja rumalad
õpilased muudetakse siin tõenäoliselt hanedeks. Pildil 3b klass pärast
ebaõnnestunud kontrolltööd.
Koolis käivad ka laiendustööd, tööjõud oranžis
on omast käest võtta. Noor munk õpib müürsepaametit.
No comments:
Post a Comment